Välkommen till ett nytt läsår på Njudungsgymnasiet!
Vi välkomnar nya och gamla elever till skolan i augusti.
Årskurs 1
Måndagen den 17 augusti 2026 klockan 8.30 startar vi upp läsåret för dig som börjar årskurs 1 hos oss på Njudungsgymnasiet (inklusive IMYRK åk 1, AGN åk 1 samt alla AGI). Samling sker klassvis utanför huvudentrén.
Under din första dag kommer du att få träffa din nya klass och dina mentorer samt de lärare som tillhör ditt program. Lunch serveras och dagen slutar senast kl. 15.30.
Vi välkomnar dig till en spännande och utvecklande miljö, både inne och ute.
På Njudungsgymnasiet arbetar vi med ledorden:
- Tillsammans
- Utmanande lärande
- Lärande för livet
Vi kommunicerar med dina vårdnadshavare genom appen Edlevo. Med dig som elev kommunicerar vi via teams och Haldor, vår lärplattform. Information om dessa system och ditt schema får du vid skolstart.
Vi ser fram emot att få träffa dig!
E-tjänst inför skolstart
I e-tjänsten har vi samlat viktig information till dig och dina vårdnadshavare. Det är vårdnadshavaren som loggar in, tar del av information samt lämnar uppgifter. Under din tid hos oss kommer du att få låna en dator. För att få din dator skriver din vårdnadshavare på ett avtal via e-tjänsten. I e-tjänsten ansöker du också om busskort.
Årskurs 2 och 3
Årskurs 2 och 3 samt IM (alla) börjar tisdagen den 18 augusti klockan 8.30.
AGN och TE4
AGN årskurs 2-4 samt TE4 börjar onsdagen den 19 augusti.